تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته تیاندی

تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته تیاندی

در صورتی که فضای محیط بسیار کم نور و تاریک باشد تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته سبب می شود تا شناسایی افراد و اشیا بهتر صورت بگیرد

به زبان ساده تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته سبب می شود تا در محیطی که نور کم است، شرایطی فراهم شود تا نور زیاد بر اساس ترکیب دیافراگم و سنسور صورت بگیرد. این فناوری در تاریکی شب بسیار اثربخش خواهد بود. خوشبختانه این تکنولوژی سبب ایجاد امنیت بیشتر در دوربین های مدار بسته برای تصویربرداری در طول شب شده است.

عملکرد تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته

تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته سبب می شود تا ثبت تصاویر به شکل واضح تر و رنگی صورت بگیرد. در واقع این تکنولوژی کمک می کند تا جزییات بیشتری در فضای تاریک دیده شود. این تکنولوژی به کمک سیستم warm light عمل می کند. اگر به دوربین های مداربسته تیاندی دقت کنید از سیستم رنگ ساز فوق حرفه ای در آنها استفاده شده است. البته سنسور های بزرگ و وجود دیافراگم بزرگ نیز مزید بر علت است. در واقع سبب می شود که در فضای تاریک تصاویر از نظر کیفیت کاملاً درجه یک به نظر برسند. این تکنولوژی سبب می شود تا دوربین مدار بسته در طول شب و یا در منطقه کم نور، بازدهی بالایی داشته باشد. البته دقت کنید که سیستم کالرمیکر به نوبه خود توانسته رقابت بالایی با دوربین های فوق العاده استارلایت از نظر ثبت تصویر در طول شب داشته باشد.

تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته تیاندی به این صورت است که از یک لنز مخصوص استفاده می شود. این لنز به نوبه خود می تواند دیافراگم بزرگ را با سنسوری قوی و بزرگ ترکیب نماید. این ترکیب سبب می شود تا فرکانس های نوری موجود در محیط تماماً دریافت شود. چنین سیستمی برای شب های تاریک نیز اثربخشی مخصوص خود را دارد. در واقع دوربین های تیاندی که مجهز به این فناوری هستند می توانند تصاویر رنگی به ثبت برسانند. نورهای گرم سبب می شود تا جزییات بهتر نمایش داده شود. در نهایت میزان امنیت بیشتر شود.

سیستم رنگ color maker

در تکنولوژی color maker سه نوع سیستم رنگ وجود دارد. تفاوت آنها به اندازه تصویر و نرخ فریم بر ثانیه وابسته است. در کشور ما از سیستم رنگ نوع pal استفاده می شود. در این سیستم رنگی نرخ فریم بر ثانیه 25 f.s است. اندازه تصویر نیز 704 در 576  در نظر گرفته می شود. در دوربین های تیانیدی نیز چنین سیستمی جریان دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است. وجود تکنولوژی color maker سبب ایجاد شرایط نوری با کنتراست بالا می شود. در واقع موقعیت و شدت نور خارجی به خصوص پس از غروب آفتاب از مواردی است که می بایست در دوربین های مدار بسته سنجیده شود. یک موضوع مهم دیگر نوری است که توسط شی در قاب دوربین منعکس می شود.

تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته زمانی که کنتراست بالا باشد از نظر کیفیت تصویر با مشکل روبرو می شود. بنابراین سعی شده سیستم استانداردی در این دوربین ها اجرا شود تا بتوانند درخشان ترین منبع را در تصویر به نمایش بگذارند. همینطور جزییات را نیز به شکل اصولی مدنظر قرار دهند.

سیستم color maker در دوربین تیانیدی سبب می شود که تراز سفیدی به درستی صورت بگیرد. در واقع تصویر به شکلی نمایش داده می شود که رنگ سفید در موقعیت سفید خود باقی می ماند و سازگاری درستی با چشم انسان ایجاد می کند. گاه تغییرات دما سبب می شود که رنگ سفید متمایل به قرمز شود که وجود سیستم color maker سبب می شود تا سنسورهای قدرتمند جلوی این مشکل را بگیرند. دقت کنید که دوربین ها بر اساس موقعیتی که دارند دسته بندی می شوند و رنگ صفحه متناسب با آنچه در واقعیت است اجرا خواهد شد. تراز شدن رنگ سفید و دمای رنگ از ویژگی های مهم سیستم color maker در دوربین های تیاندی محسوب می شود به طوری که توانسته در سیستم های امنیتی گسترده مورد بررسی قرار بگیرد.

 

اطلاعات رنگی توسط سیستم color maker در دوربین مدار بسته

اطلاعات رنگی که به واسطه تکنولوژی color maker در دوربین مدار بسته در اختیار کاربر قرار می گیرد بسیار مهم است. در واقع نیاز است که یک زنجیره تصویربرداری دوربین مداربسته به صورت دقیق حفظ شود. رنگ ها نقش بسیار مهمی در شناسایی اشیا دارند. تغییرات دقیق رنگی سبب می شود که شناسایی المان های موجود در تصویر بهتر صورت بگیرد. بنابراین سیستم color maker سبب می شود تا زنجیره رنگی تصاویر به شکل اصولی دنبال شود. البته از یاد نبرید که این سیستم به نوبه خود هم برای فضای باز و هم فضای بسته تا حد زیادی مورد تایید قرار گرفته است.

موارد استفاده از تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته

کاربرد سیستم color maker دوربین مداربسته در هر مکانی قابل قبول است اما حقیقت امر این است که معمولاً دوربین هایی که در فضاهای جنگلی و کم نور اجرا می شوند بیشتر به  چنین سیستمی نیاز دارند. همینطور فضاهای باز دور افتاده از شهر نیز به کمک این دوربین ها امنیت بیشتری را پوشش می دهند. اطلاعات رنگی توسط این دوربین ها در فضای نور کم به دقت به ثبت می رسد. هنوز نمی توان ادعا کرد که color maker مانند چشم انسان عمل می کند اما بررسی ها اینطور مشخص کرده است که این سیستم می تواند یک زنجیره تصاویر درست را اجرا کند که قطعاً نتیجه درستی به همراه خواهد داشت.

جمع بندی

تکنولوژی color maker در دوربین های مدار بسته به صورتی طراحی شده است که می تواند در فضای نور کم به کمک سنسور و دیافراگم مخصوصی که دارد جلوه های نوری گسترده ای برای شناسایی اشیا ایجاد کند. این تکنولوژی برای فضاهای تاریک به خصوص در تاریکی شب یک سیستم امنیتی قدرتمند محسوب می شود. نوع شناسایی رنگ توسط color maker نیز به صورتی است که تراز رنگی بین رنگ های مشابه را رعایت می کند. البته که سیستم رنگی در این دوربین ها بر اساس سطح کنتراست تنظیم می شود و در نهایت می تواند عملکرد مخصوصی داشته باشد. نور منعکس شده توسط شی نیز به واسطه این سیستم مشکل ساز نبوده و به وضوح تصویر کمک زیادی می کند. این تکنولوژی سبب شده تا نیاز به صرف هزینه زیاد برای چهره نگاری در مسائل امنیتی نباشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد