ساختار face recognition system در دوربین های مدار بسته

ساختار face recognition system در دوربین های مدار بسته

face recognition system در دوربین های مدار بسته به شناسایی جزییات چهره کمک می کند. و چهره در شرایط سخت مانند تاریکی هوا و ... نیز قابل تشخیص خواهد بود.

face recognition system در دوربین های مدار بسته به قدری توانسته در دنیای حفاظت امنیتی نقش جامع داشته باشد که این روزها بسیاری از سازمان های دولتی و سازمان های حفاظت مرز از این دوربین ها استفاده می کنند. این دوربین ها بر اساس تشخیص چهره می توانند جلوی فاجعه های بزرگ را بگیرند.

system در دوربین های مدار بسته یعنی چه؟

face recognition system در دوربین های مدار بسته تصاویر را به شکل پویا در اختیار شما قرار می دهد. در واقع جریان های ویدیویی ورودی در لیست کنترل دسترسی قرار می گیرد و مقایسه های لازم روی آن انجام می شود. در نهایت هشدارهای لازم برای همسان سازی در نظر گرفته می شود. این فناوری به طور کلی می تواند روی چهره هایی که تا حدودی پوشیده شده اند نیز تغییر زاویه داشته باشد. مثلاً اگر فرد کلاه به سر داشته باشد و یا از عینک برای عدم شناسایی استفاده کرده باشد باز هم چهره اصلی او قابل تشخیص است. در واقع اجازه نمی دهد که کاربران تصاویر را جعل نمایند. فناوری بیومتریک در این دوربین ها راه حل کنترل دسترسی بهتری به مناطق امنیتی می دهند. دقت کنید که در این سیستم تعامل با اپراتور بسیار کم بوده و نیازی به این قسمت نخواهد بود.

 

 

عملکرد face recognition system در دوربین های مدار بسته

یکی از عملکردهای مهم face recognition system در دوربین های مدار بسته مدیریت زنگ هشدار است. پشتیبانی از زنگ هشدار در این سیستم سبب شده است که بتوانید بر روی فریم های زمانی مختلف کنترل داشته باشید. شما می توانید آلارم ها را طبق فرمت های رایج تنظیم کنید. دقت کنید که دستگاه های از راه دور نیز می توانند هشدار لازم را دریافت نمایند. مثلاً آلارم مورد نظر به تلفن همراه، رایانه و ... ارسال می شود. این مدل از دوربین ها سبب می شوند تا آپشن مدیریتی برای همه پایگاه های نظارتی و امنیتی به طور دقیق امکان پذیر باشند. جستجوهای سریعتر و شناسایی توسط تکنولوژی های دقیق سبب می شود که میزان ضرر و زیان کاهش یابد.

این سیستم ها می توانند بهره وری بالاتری را فراهم سازند و به این ترتیب شرایطی فراهم می شود تا چهره های گرفته شده در دوربین مداربسته در زمان واقعی بر اساس آپشن مورد نظر تنظیم و ارائه شود.

سیستم تشخیص چهره به چه شکل کار می کند؟

face recognition system در دوربین های مدار بسته بر اساس جزییات صورت فرد عمل می کند. ضبط و تحلیل روی چهره به شکل اصولی صورت می گیرد. تشخیص چهره یک مرحله اساسی محسوب می شود. این روند سبب می شود تا چهره انسان در تصاویر و فیلم ها به طور دقیق شناسایی شود. در واقع شرایط به این صورت است که اطلاعات آنالوگ بر اساس ویژگی های صورت شخص به مجموعه ای از اطلاعات دیجیتالی تبدیل می شود. تطابق چهره نیز در نهایت به تایید می رسد. در واقع مشخص می شود که آیا دو چهره مربوط به یک شخص هستند یا خیر. پس از آن اندازه گیری بیومتریک به طور دقیق ارزیابی می شود. الگوریتمی که در این دوربین ها به کار رفته است به صورتی است که از قبل تصویر چهره ها را مقایسه می کند و داخل یک پایگاه داده قرار می دهد. در نهایت نیز این تصاویر به داده های دیجیتالی تبدیل می شود.

این سیستم های خودکار برای شناسایی یا بررسی هویت افراد تنها در عرض چند ثانیه عمل می کند. مثلاً فاصله چشم ها از هم بررسی می شود. پل بینی و یا خط لب و همینطور مدل گوش و چانه ارزیابی می شود. این شرایط در محیط های پویا نیز امکان پذیر است.

face recognition system در دوربین های مدار بسته به صورتی عمل می کند که شما می توانید یک سری چهره ها را از قبل ثبت کنید. مثلاً اگر شخصی در گذشته به عنوان سارق شناخته شده است چهره او بر اساس پارامترهای دستگاه سنجیده می شود. به این ترتیب شناسایی چهره ها سبب می شود تا زنگ هشدار ارسال شود. در سیستم های امنیتی و نظارتی تشخیص چهره به شکل اصولی صورت می گیرد.

جدیدترین تکنولوژی face recognition system در دوربین مدار بسته

یکی از جدیدترین آپشن های موجود در face recognition system در دوربین های مدار بسته این است که می تواند جدول زمانی را به طور دقیق ردیابی نماید. مثلاً می توان به واسطه این سیستم متوجه شد که افراد چه زمانی وارد فروشگاه شده و چه زمانی از فروشگاه خارج می شوند. حتی شرایط به صورتی است که می توان بررسی کرد که کدام طبقات را پشت سر می گذارند. وجود چنین آپشنی سبب می شود تا سیستم امنیتی نظارتی به شکل اصولی فعالیت داشته باشد و نظارت بر تشخیص چهره به صورت دقیق صورت بگیرد. البته که سیستم های امنیتی در این راستا به طور دقیق ارزیابی شده اند.

 

 

کاربرد دوربین مداربسته با قابلیت تشخیص چهره

یکی از مهمترین کاربردهای face recognition system در دوربین های مدار بسته انطباق تصاویر ثابت است. با این دوربین ها شناسایی مجرمین به خوبی صورت می گیرد. از این دوربین ها برای تایید هویت در بخش گذرنامه و کارت شناسایی و گواهینامه استفاده می شود. از سوی دیگر به عنوان کنترل نامحسوس و ایجاد امنیت در بانک ها و فروشگاه ها نیز می توان از دوربین های مدار بسته استفاده کرد. از سوی دیگر این دوربین ها را می توان برای فرودگاه ها و ایستگاه های مترو نیز استفاده کرد. در پایانه های قطار و همینطور مرزبانی ها نیز این دوربین ها بهترین گزینه محسوب می شوند. ضریب امنیتی بالا برای این دوربین ها از مواردی است که سبب شده تا در سیستم کنترل ترافیک نیز از آن استفاده شود. این محصول برای سازمان هایی با ضریب امنیتی بالا بهترین گزینه محسوب می شوند. سطح رزولوشن این دستگاه ها نیز متفاوت سنجیده شده است.

این دستگاه ها سیستم فشرده سازی قوی را فراهم می سازند. از سوی دیگر در این دوربین ها پشتیبانی از پروتکل های خاص به دقت صورت می گیرد. دقت کنید که خروجی صدا به شکل رفت و برگشت سنجیده می شود.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد