معرفی سیستم panoramic در دوربین های مدار بسته

معرفی سیستم panoramic در دوربین های مدار بسته

panoramic در دوربین های مدار بسته یک زاویه دید 360 درجه ایجاد کرده و طیف وسیعی از محیط را ثبت می کند.

panoramic در دوربین های مدار بسته یک ویژگی نسبتاً جدید و ارزشمند محسوب می شود. حتما واژه پانوراما در دنیای عکاسی به گوشتان خورده است. این قابلیت برای سیستم های امنیتی نیز به کار می رود و ظاهراً بسیار ارزشمند است.

panoramic در دوربین های مدار بسته یعنی چه؟

در ابتدا قصد داریم در مورد عملکرد panoramic در دوربین های مدار بسته صحبت کنیم تا معنای اصلی آن مشخص شود و سپس به سراغ مزایا و سایر ابعاد محصول بپردازیم. در دوربین های مدار بسته پانوراما، چندین لنز کنار هم قرار می گیرد و تصاویر ترکیب می شوند. در نهایت یک تصویر پانورامیک تولید خواهد شد. این موضوع سبب می شود که یک تصویر کلی از محیط فراهم شود. در واقع دیگر نیازی به حرکت دادن دوربین برای گرفتن چنین تصویری نخواهد بود. همینطور تغییر زاویه لنز دوربین نیز صورت نخواهد گرفت. این دوربین ها سبب شده اند تا نیاز به دوربین های اسپید دام به حداقل برسد. بررسی ها اینطور مشخص کرده است که کیفیت تصویر در دوربین های پانوراما به نسبت دوربین مدار بسته چشم ماهی نیز بهتر خواهد بود.

سیستم panoramic در دوربین های مدار بسته یک زاویه دید 360 درجه ایجاد می کند. یعنی کل محیط در یک تصویر قابل نمایش است. برای اینکه یک تصویر کامل از یک منطقه در دسترس باشد و به نوعی تعداد دوربین کمتری مورد استفاده قرار بگیرد می توان از دوربین های مدار بسته پانوراما استفاده کرد. این دوربین ها سبب می شوند تا هزینه ها کاهش پیدا نماید.

 

مزایای دوربین مداربسته پانوراما

حال که با عملکرد panoramic در دوربین های مدار بسته آشنا شدیم وقتش رسیده کمی در مورد مزایای این دوربین ها صحبت کنیم به هر حال باید بررسی کرد که آیا خرید این دوربین ها مقرون به صرفه است و یا کاربرد لازم را خواهد داشت یا خیر.

از مهمترین مزایای سیستم پانوراما در دوربین های مدار بسته ایجاد فضای 360 درجه است. زاویه دید در دوربین های مدار بسته معمولی 180 درجه است. یعنی همه محیط در تصویر دیده نمی شود و این موضوع خود دردسرساز خواهد بود. در دوربین های پانوراما زاویه دید محیطی به 360 درجه یعنی یک دور کامل می رسد. در واقع این شرایط وجود دارد تا طیف گسترده ای از محیط در تصویر گنجانده شود. برای محیط های بزرگ می توان به جای استفاده از تعداد بالای دوربین های معمولی از دوربین های پانوراما در تعداد کمتر استفاده کرد.

مورد دیگر این است که هزینه های اضافی به واسطه دوربین مداربسته پانوراما کاهش می یابد. در واقع وقتی شما دوربینی با زاویه دید بیشتر خریداری کنید در نهایت هزینه کمتری برای شما در نظر گرفته می شود.

این دوربین ها قابلیت اعتماد بالاتری دارند در واقع شرایط به صورتی است که تصاویر با کیفیت بهتری ارائه می شود. برخی از افراد تصور می کنند که جزییات در این دوربین ها نمایش داده نمی شود. اما در دوربین های مداربسته تیاندی مجهز به سیستم پانوراما، جزئیات به شکل کاملاً دقیق در اختیار شما قرار می گیرند.

 

مقایسه دوربین های مدار بسته پانوراما و دوربین چشم ماهی

در صورتی که هنوز نمی دانید عملکرد panoramic در دوربین های مدار بسته مناسب است و یا باید دوربین های چشم ماهی را خریداری کنید می توانید این بخش را به دقت مطالعه کنید. دوربین های مدار بسته چشم ماهی به ظاهر قیمت ارزان تری دارند اما اگر به کیفیت تصویر دقت کنید متوجه میشوید که جزئیات بسیار با مشکل روبرو است. در مناطق امنیتی به هیچ عنوان نمی توان از دوربین های چشم ماهی استفاده کرد. چون تعداد پیکسل ها در یک میدان دید وسیع پخش شده و این موضوع سبب می شود کیفیت تراکم پیکسل با مشکل روبرو شود و در نهایت کیفیت تصویر کاهش یابد.

دوربین مداربسته پانوراما شامل چند لنز است که سبب می شود تا جزییات بهتری از تصویر فراهم شود. این روزها دوربین های مدار بسته معمولی از نظر رزولوشن به نسبت گذشته شرایط بهتری دارند اما مشکل افت کیفیت تصویر هنوز هم تا حدودی دیده می شود. تصاویر یکپارچه برای دوربین مداربسته پانوراما به صورتی است که سبب می شود تا کیفیت مناسبی فراهم شود.

 

 

نکات نصب دوربین های پانوراما

در خصوص مزایا و کاربرد panoramic در دوربین های مدار بسته صحبت شد اما یک سری نکات ساده وجود دارد که اگر رعایت نشود مسئله ساز می شود. اول از هر چیز از یاد نبرید که این دوربین ها نباید در گوشه و کنار نصب شوند. در واقع بهتر است که دوربین در میانه محیط یعنی جایی که دید وسیع به کل محیط وجود دارد نصب شود. مثلاً دوربینی که قرار است در سقف نصب شود می بایست در مرکز سقف قرار بگیرد تا زاویه 360 درجه به طور دقیق پوشش دهی شود. این دوربین ها نباید در کنار لامپ های سقفی قرار بگیرند. این عملکرد سبب می شود که تصاویر شما خراب شوند. یعنی تصاویر کیفیت بالایی نخواهند داشت. در نصب این دوربین ها پیچ ها می بایست محکم شوند تا دوربین برای مدت طولانی پایدار باشد.

کلام آخر

کنترل دقیق در سیستم panoramic در دوربین های مدار بسته سبب شده تا در بسیاری از ادارات و کارخانجات بزرگ از این دوربین ها استفاده شود. از سوی دیگر این دوربین ها مصرف برق کمتری نیز دارند و سبب می شوند با کمترین امکانات بهترین شرایط امنیتی فراهم شود. نگهداری دوربین های مدار بسته پانوراما نیز به نسبت هزینه کمتری دارد. نمایندگی تیاندی فروش دوربین های مدار بسته پانوراما را بدون واسطه در نظر گرفته است تا افراد بیشتری بتوانند از این کالا استفاده کنند. این فناوری به طور کلی از نظر نگهداری و نوع خدمات شرایط مخصوص به خود دارد. دقت کنید که این دوربین ها بر اساس قابلیت رصد و کنترل دقیقی که دارند توانسته اند به بهترین نحو اجرا شوند.

سیستم پانوراما سبب شده تا شرایط امنیتی برای برخی از مکان ها به طور کامل فراهم شود و دیگر مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد. قیمت دوربین مداربسته پانوراما به نسبت دوربین های معمولی گرانتر است و از نظر تنوع نیز شرایط محدودتری برای آن دیده می شود. این دوربین ها دارای سیستم اجرایی مخصوصی هستند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد